Drakensberg

12 augustus 2017 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Vandaag stond de Sani pass op het programma. Een 20km lange bergpass om het koninkrijkje Lesotho te bereiken. Lesotho is ongeveer zo groot als België. De Sani pass was vanuit onze regio de enige optie om Lesotho te bereiken. Het was een erg hobbelige en niet geasfalteerde weg die we met 4 x 4 aangedreven auto's omhoog zijn gereden. Nee met onze eigen auto was het echt niet gelukt. Net een vulkaanlandschap met al die stenen op de weg. Onze chauffeur vroeg nog of er iemand hoogtevrees had. Nu weten we ook waarom, sommige berghellingen waren ook wel erg smal en steil. Maar we zijn veilig boven gekomen na een 2 uur durend ritje. Eenmaal boven moesten we natuurlijk weer door de paspoortcontrole, want we waren weer in een ander landje. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan een dorpje. Ongelofelijk hoe primitief de mensen hier leven. Al hadden we sterk onze twijfels of de mensen echt zo leefde of dat het weer een mooi toneelstukje was voor de toeristen. Ze hadden geen stromend water en elektriciteit, maar wel een mobiel..Volgens onze reisleider leefde men hier echt zo primitief...oké dan, het zal wel.. Toen was het tijd voor de lunch op 2800m hoogte, met een prachtig uitzicht over de

Drakensbergen. Daarna werd het tijd om weer via de Sani pass naar beneden te gaan. Opnieuw een hele uitdaging, maar gelukkig hadden we een ervaren chauffeur. Tegen de avond waren we weer in het hotel, waar we s'avonds prima hebben gegeten. Morgen is alweer de laatste dag in het hotel, dan hebben we vrij programma.