Durban - Drakensbergen

11 augustus 2017 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we in de ochtend nog even op de indian market in Durban geweest. Een overdekte markt waar Indiërs allerlei spulletjes verkopen. Er blijken heel wat Indiërs te wonen in de omgeving van Durban. Daarna hebben we Durban verlaten. Onderweg naar de Drakensbergen zijn we gestopt bij de Howick waterval. Opzich wel leuk, maar de winkeltjes er omheen waren minstens zo leuk. Toen zijn we verder gereden naar ons hotel midden tussen de Drakensbergen. Je hebt hier wel een prachtig uitzicht. Dit gebied wordt ook wel de Alpen van Zuid Afrika genoemd. Hoe dichter we bij de bergen kwamen, is frisser het werd, logisch. Maar de temperatuurverschillen zijn hier wel extreem, overdag is het zonnig rond de 24/25 graden en s'nachts koelt het af tot onder het vriespunt. Eenmaal aangekomen bij het hotel hebben we nog een wandeling over het park genaakt. Het is een zeer groot park met allerlei faciliteiten onder andere een zwembad, spa, tennis, mountainbiken, paardrijden etc. S'avonds hebben we lekker gegeten in een van de restaurants van het park en daarna nog een lekkere cocktail gedronken in de bar. Morgen gaan we via de Sani bergpas naar Lesotho, een klein staatje binnen zuid Afrika.