Hluhluwe - Durban

10 augustus 2017 - Durban, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we vanuit Hluhluwe naar Durban gereisd, een behoorlijke afstand. Hoe zuidelijker we kwamen, hoe minder de armoede leek te worden. Durban blijkt een hippe vakantie bestemming voor strandvakanties voor Afrikanen te zijn. Even leek het alsof we ergens in Spanje of Italië aan de kust waren. Het weer was prima, lekker zonnetje rond de 27/28 graden. Onze eerste stop was bij een botanische tuin waar we een wandeling hebben gemaakt. Daarna verder naar Ushaka, een soort van Waterpark aan het strand gelegen. We zijn niet in het park zelf geweest, entree was behoorlijk prijzig voor een paar uurtjes. In plaats daarvan hebben we langs de gezellige boulevard en het strand gestruind en lekker geluncht. Daarna was het tijd om richting ons hotel te gaan. Ditmaal een holiday inn hotel, heerlijk na een aantal nachten in een primitief hutje. Er was zelfs een  winkelcentrum met restaurantjes in de buurt van het hotel. Onze keuze voor avondeten was dan ook snel gemaakt. Met een paar medereizigers hebben we nog wat rondgelopen door het winkelcentrum en kwamen we uiteindelijk bij een Thais restaurant uit. Daar hebben we erg lekker en spicy gegeten. Ook deze dag vloog weer voorbij. Morgen reizen we verder naar onze laatste bestemming, de Drakensbergen.