hluhluwe

8 augustus 2017 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vandaag stonden een bezoek aan een bergdorpje, een bezoek aan een basisschool en een gamedrive in het hwuwluwe park op het programma. De dag begonnen met een eenvoudig ontbijt, een toastje met jam en wat yoghurt. Daarna snel klaarmaken en de bus in. Eerst even langs de supermarkt om wat spulletjes te kopen voor de kinderen op school, pennen, potloden, krijtjes, schriften, ballonnen en een paar ballen. We wisten immers niet dat we naar een school gingen, anders hadden we uit Nederland wat spulletjes kunnen meenemen. Onze volgende stop was bij een bergdorpje, waar we een kijkje mochten nemen bij een gezin. Erg primitief. Die mensen hadden niet veel te makken, maar het was deels natuurlijk ook een toeristische attractie waardoor we onze twijfels hadden over bepaalde dingen. De basisschool die we gingen bezoeken lag daar ook in de buurt. We kregen eerst kort een rondleiding door de school en mochten daarna even een klaslokaal binnen voordat de kinderen pauze hadden. Wat een volle klassen jeetje, ongeveer 60 kinderen per klas met 1 leraar. Maar wat waren de kinderen blij om ons te zien. Ze hebben zelfs voor ons gezongen (en wij voor hun Haha). Onze spulletjes hebben we afgegeven aan de juf, zij zou dit later onder de kinderen verdelen. Toen we weggingen hadden de kinderen pauze. Voor hun het moment om met ons op de foto te gaan, een high five te geven of een knuffel te geven, erg leuk. Daarna was het tijd om door te gaan naar het hwuhwulwe park voor de gamedrive. Het oudste natuurpark van zuid Afrika. Een heel mooi bergachtig park met veel groen. Na een tijdje kwamen we een kudde olifanten tegen die de weg over wilde steken. Voor we het wisten stonden de olifanten overal rondom onze jeeps, erg bijzonder. Ook hebben we twee neushoorns van heel dichtbij gezien. Toch wel even schrikken toen een van die beesten een aanloopje wilde nemen, wat een beest zeg. Verder hebben we natuurlijk nog zebra's, giraffen en impala's gezien. Daarna voldaan terug naar het hotel waar een lekkere maaltijd voor ons was bereid. Na het eten hebben we nog gezellig bij het kampvuur gezeten met z'n allen en toen was het bedtijd.

1. OPA Twan en oma Fieny:
    9 augustus 2017
    Fantastische vakantie hebben jullie, geniet er nog van.
  2. Loes:
    10 augustus 2017
    natuurlijk ook nog veel groetjes van oma, zij leest weer trouw jullie verhaaltjes, zij kijkt hier iedere keer weer naar uit..