St lucia

9 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanochtend weer op tijd onderweg. Het zonnetje scheen al lekker vroeg, het weer was dus in ieder geval al goed. In de ochtend stond er een boottocht gepland op het meer van St Lucia om nijlpaarden en krokodillen te spotten. Nijlpaarden schijnen de meest gevaarlijke dieren van Afrika te zijn, er zouden jaarlijks heel wat mensen overlijden door nijlpaarden. Gelukkig zaten wij in een grote boot. Sander vroeg nog aan de reisleider waarom we niet in kleine bootjes gingen varen, dit bleek te gevaarlijk. Ze zouden zomaar een bootje doormidden kunnen bijten, 2000kg zo een beest, tja.. We hebben onderweg heel wat nijlpaarden gezien. De meeste grotendeels in het water, zodat we alleen hun kop en rug zagen. Op de oever stonden een paar baby nijlpaarden. Indrukwekkende beesten. Ook hebben we een aantal krokodillen gezien die lagen te zonnebaden. Met hun kun je ook beter geen ruzie krijgen. Na de boottocht hadden we de rest van de middag vrij. We zijn naar het stadje St Lucia gegaan waar we wat hebben rondgeslenterd door de toeristenwinkeltjes en wat hebben gegeten. Tegen de avond waren we weer terug in onze lodge. Vanavond was er een Afrikaanse braai, een soort bbq. Er lekker. Na het avondeten heeft het personeel van de lodge nog voor ons gezongen en gedanst als 'cadeau'. Volgens mij zingen en dansen alle Afrikanen. Leuk hoe enthousiast ze dat doen, dat doen wij hun niet na. Daarna nog een paar kaartspelletjes gedaan en naar ons hutje. Morgen reizen we door naar Durban.

1. George Winthagen:
    12 augustus 2017
    Geweldig. Behalve de verhalen ook heel leuke foto's. Indrukwekkend om tussen nijlpaarden, krokodillen, neushoorns, olifanten en wat al niet meer te zitten. Enjoy it.