Swaziland - hluhluwe

7 augustus 2017 - Mbabane, Swaziland

Vanochtend weer op tijd vertrokken na een uitgebreid ontbijt buffet. We hebben een aantal dagen geen WiFi verbinding waardoor we onze verhaaltjes en foto's pas later kunnen posten..dus vandaar. Het werd een lange dag in de bus, we verlaten Swaziland en gaan weer terug naar zuid Afrika. Tussendoor zijn we nog gestopt op een swazimarkt, waar ze allerlei leuke 'handgemaakte' souvenirs verkochten. Daarna weer de bus in richting de grenspost. Daar eenmaal aangekomen weer hetzelfde ritueel als gisteren, uitstappen, naar de grenspost om een stempeltje te halen en de grens over lopen om vervolgens weer in de bus te stappen. Helaas duurde het nu een stuk langer. Er waren 2 bussen met minderjarige kinderen voor ons. Blijkbaar moet dan bij ieder kind de geboorteakte en toestemmingsverklaring gecheckt worden om de grens over te mogen.  Na anderhalf uur wachten besloten ze toch maar eens om twee extra balies open te doen, dat schoot wat meer op met 4 balies. Uiteindelijk was onze groep aan de beurt en konden we verder reizen. Tussendoor nog gestopt voor een lunch. Tegen de avond aangekomen in ons hotel. Ditmaal een simpel hotel in the middle of nowwhere waar we de komende drie nachten verblijven. De weg ernaartoe was nog een uitdaging, een onverharde veldweg met veel hobbels en kuilen. Bij de ingang van het park kwamen we een aantal giraffen tegen. In de avond was er een simpel buffet en zijn we op tijd onder onze klamboe gekropen..volgens mij kruipt hier vanalles rond, gelukkig is het hier nu winter dus dan valt het mee..leuk trouwens om jullie reacties op onze verhaaltjes te lezen.

1. Yvonne:
    10 augustus 2017
    Geweldig mooie reis maken jullie, heel bijzonder!

Groetjes