Schiphol-Johannesburg

1 augustus 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gistermiddag zijn we dan vertrokken op onze langverwachte vakantie. Aangezien het de drukste dag ooit was op Schiphol hebben we toch maar een trein eerder gepakt. We waren ruim van te voren op Schiphol, de incheckbalie was zelfs nog gesloten. Na wat over te luchthaven te hebben gezworven en een diner genuttigd te hebben bij de burgerking (je moet toch wat hè) hebben we de bagage gedropt en zijn door de controles te gaan. Uiteindelijk hadden we niet veel tijd meer over voor we konden boarden aangezien de wachtrijen overal bovengemiddeld lang waren. Uiteindelijk zijn we een half uurtje later vertrokken dan gepland. Na een 6 uur durende vlucht aangekomen in Abu Dhabi voor de tussenstop. Jeetje wat was het hier warm, 34 graden al om 6:00u sochtends. Leuke luchthaven, maar niet indrukwekkend, uitzicht vanuit het vliegtuig.. Zand zand en nog eens zand met af en toe een huisje. Na een tussenstop van 4uur verder gevlogen naar Johannesburg, waar we rond 17:00u lokale tijd zijn geland. De tijd is hier trouwens hetzelfde als in Nederland. Wat ons meteen opviel is dat de zon al onder begon te gaan en nog voor 18:00u was het donker. Ook de temperatuur was niet al te hoog, zo een 15 graden. Het is tenslotte winter hier. Op de luchthaven kennis gemaakt met onze reisgenoten en reisleider. Na een 40minuten durende rit zijn we aangekomen in het hotel in Pretoria. Iedereen was erg moe na een reis van ruim 24uur. Gelukkig konden we meteen aanschuiven met eten, een simpel maar prima buffet. Na het eten is vrijwel iedereen naar de kamer gegaan, wij ook..lekker bijslapen. Morgen gaan we Pretoria verkennen.

1. Ellen:
    2 augustus 2017
    Super leuk dat wij kunnen lezen wat jullie meemaken
    Groetjes van ons en een knuffel van Qaido
  2. Wilma:
    2 augustus 2017
    Heel erg leuk om jullie te volgen.
    Nieuwsgierig naar jullie volgende blog.
    Groetjes