White river - Krugerpark

4 augustus 2017 - White River, Zuid-Afrika

Vandaag was het dan zover, we gaan naar het Krugerpark. Om 04:00u ging de wekker, snel klaargemaakt en in de bus gestapt. Nog even een dilemma wat we aan moesten trekken, want s'ochtends was het ontzettend koud, zeker in de jeeps waar je veel wind vangt. Het advies van onze reisleider was veel laagjes kleding aantrekken, dit hebben we dan ook maar braaf opgevolgd. Rond 05:30 kwamen we aan bij het Krugerpark. We moesten nog even wachten totdat de rangers met de jeeps kwamen. Deze arriveerde al snel. We zaten met 10 mensen in de jeep, inclusief de ranger. Eenmaal binnen in het park begon het grote avontuur. Voordat we goed en wel binnen waren zagen we in een flits een olifant..huh nu al een olifant, nee we zijn nog niet goed wakker.. even terugrijden en jawel hoor een grote olifant met zijn kleintje stonden rustig tussen de bomen de schemering te aanschouwen..wauw. De eerste foto's waren al binnen. Vlak daarna troffen we een kudde buffels aan die nog lekker lagen de luieren. In de tussentijd kwam de zon op en hebben we prachtige foto's kunnen maken van de Afrikaanse zonsopgang. Wauw wat is het hier mooi! De dekens die in de jeeps lagen waren trouwens geen overbodige luxe, ondanks de 4 laagjes kleding die we aanhadden, het was echt koud! Rond een uur of 9:00u even gestopt zodat we ons ontbijtpakketje dat we van het hotel hadden meegekregen konden nuttigen. Inmiddels hadden we al heel wat beesten kunnen spotten, teveel om op te noemen. Een paar voorbeelden: zebra's, giraffen, een leeuw, neushoorns, apen, hele mooie volgens, wilde zwijnen en heel veel empala's (soort hertje, heel schattig). Het Krugerpark is trouwens ontzettend groot, ongeveer de helft van Nederland. Ongelooflijk groot. Je kunt er makkelijk een dag of 4/5 rondrijden als je het hele park wilt zien. We hadden dus ook momenten waarbij we een uur lang reden en alleen wat impala's zagen. Tegen een uur of 13:00 zijn we even gestopt voor de lunch. Daarna weer verder het park in. Inmiddels scheen het zonnetje lekker, maar een jasje hadden we toch wel nodig in de jeep. We waren rustig aan het rijden totdat onze ranger ineens de auto draaide en volle gas de andere kant op reed..Hij was druk aan het praten met andere rangers via het walkie talkie systeem, maar wilde ons niet vertellen waar we naartoe gingen. Nicky zei nog voor de flauwekul ' och die leeuw wat net op de rots lag zal wel op straat staan' ..  en jawel hoor.. na een paar minuten rijden kwamen we op een plek waar inmiddels al heel wat jeeps stonden (zoiets gaat als een lopend vuurtje).. en daar liep een baby leeuw over de straat .. moederziel alleen, leek er op dat hij mams kwijt was. Prachtig beestje, liep heel dicht langs de auto. Maar we moesten voorzichtig zijn. De ranger benadrukte nogmaals dat we geen arm uit de jeep mochten steken en al helemaal niet uit de jeep, levensgevaarlijk met al die dieren die overal kunnen zitten die je niet meteen ziet. Begrijpelijk, maar ze zien er vaak zo schattig uit. Na een poosje waren andere jeeps weer verder en wij gingen ook verder, totdat we in de verte mama leeuw op straat zagen wandelen, heel relaxed. Ging zelfs even midden op straat zitten zodat we mooie foto's konden maken, heel bijzonder. Daarna verder gereden en wederom allerlei dieren gespot. De dag vloog voorbij. Helaas hebben de het luipaard en de cheetah nog niet gezien. Deze schijnen zich ook niet heel vaak te laten zien, hopelijk morge wel als we de sunset gamedrive gaan doen. Rond 15:00u zat de safari er op en zijn we terug richting hotel gereden, moe van het geconcentreerd kijken de hele dag. Maar het was een onvergetelijke dag!

1. Wilma:
    4 augustus 2017
    mooie foto's. Zo te lezen hebben jullie genoten.
    Leuk om jullie belevenissen te volgen.
  2. Math Winthagen:
    4 augustus 2017
    Sander, flinke leasebak... maar niet elektrisch haha. Schitterende foto's en een indrukwekkend verhaal. Nog plek voor ons in de jeep??
  3. Ellen:
    5 augustus 2017
    Geweldig wat een belevenissen!