White river - krugerpark

5 augustus 2017 - White River, Zuid-Afrika

Vandaag een relatief rustige dag gehad, ook wel lekker. We hadden geen officieel programma. In de ochtend lekker een boekje gelezen aan het zwembad. Het was lekker weer, rond de 25 graden. Het zwembad was helaas echt te koud om te zwemmen, het water schatten we niet warmer dan 15/16graden.
In de middag hadden we met een aantal medereizigers via het hotel een sunset gamedrive in het Krugerpark geregeld, een safari met zonsondergang. Rond 15:30u begon de safari. Onze missie was om het luipaard te spotten...en dat is gelukt. Welliswaar van veraf, maar we hebben hem gezien. Mooi beestje. Daarnaast hebben we wederom een kudde zebra's en een oliefantenmama met haar 5 kids gezien, en nog een aantal andere dieren. Het blijft toch bijzonder om die beesten in het wild te zien. Veel dieren hebben trouwens een mooie schutkleur waardoor ze moeilijk te zien zijn, wel zo handig want de een eet de ander op. Zo worden de impala's hier fastfood genoemd omdat ze blijkbaar een makkelijke en in overvloed aanwezige prooi zijn. Bij de zonsondergang nog een paar prachtige foto's gemaakt. Het laatste half uur van de safari was in het donker. We hadden in de jeep 2 grote lampen waarmee we in het park konden schijnen, op zoek naar oogjes.. helaas heeft dit alleen maar een konijntje opgeleverd Haha. Daarna terug naar het hotel en wat gegeten. Wederom een standaard buffet bestaande uit rijst, pasta, groenten, lamsvlees en kip. Morge reizen we door naar Swaziland, we zijn benieuwd wat we daar aantreffen.